Tuesday, August 27, 2013

Burung Oh Burung


Assalamualaikum dan selamat petang..


Lepas cuti raya aritu aku masuk keja mcm biasa..kerja pon mcm biasa. 
So, mmg xde benda menarik pon nk di kongsikan..
Hehe..sebenarnya nk crita psl burung..
Aku xde la minta sgt psl burung ni..dan xpnh nk ambil tau pon..
tp aritu masa aku nk siap-siap blk keja,
sorang pak cik ni datang bawa sangkar burung serindit dia...
Aku pon apa lg,seronok la xpnh selama ni nk perhati burung dpn mata...
(nk ckp aku jakun sbb xpnh tgk burung serindit?xkesah la..)
ni ada bberapa keping gmbr yg kualitinya x brpa ok..
tp bole la utk tatapan korang...hehehe




* comel kn burung ni..hihi

Sedikit info pasal burung serindit yg aku dapat dari internet ni ialah burung ni merupakan sejenis burung parrot dari genus Loriculus. Ia merupakan parrot kecil yg berasal dari kawasan tropika selatan Asia.

Serindit saiz sekitar 13 sm (5 in) panjang, kebanyakkan  bulunya berwarna hijau dan berekor pendek. Biasanya warna di kepala burung serindit membantu bagi mengenal pasti spesiesnya. Serindit juga sangat unit kerana keupayaannya untuk tidur dengan keadaan terbalik iaitu kepala berada di bawah. Sumber daripada http://ms.wikipedia.org/wiki/Burung_Serindit.




* suka tgk burung ni..warna-warni...(sumber drpd intrnet jgk)

Ok la semua, terima kasih kerana sudi membaca...jumpa lg..hehe

bubaiiii...xoxo:)




No comments:

Post a Comment